Powered By Blogger

Sudut Kreatif

Sunday, January 18, 2009

Namamu terataz


Pengalaman demi cabaran d tempuhi oleh para hamba untuk menguatkan keimanan manusia terhadap Dia. Setiap ungkapan yg d lafazkan bagai berbait keluhuran. Pengalaman2 manis, resah, misteri, luar biasa, kesusahan, kesenangan, kebahagiaan,cinta dan semua itu d ungkaikan oleh kita setiap waktu demi hari.


Peristiwa2 penting yang terjadi d dalam kegiatan seharian akan kita abadikan d dalam fikiran yang menyimpan pelbagai persoalan dan jawapan. Begitu juga ilmu2 yang terkandung kepelbagaian jenis menjadikan kita bergerak seiring dengan apa yg telah kita urapkan. Tak kira ia mundur atau maju, kita terus membuahkan idea2 untuk kesenangan dan kepayahan untuk jiwa kita.


Setiap hamba yang bernama manusia pasti akan terus bangga dan terus membawa nama2 yang telah d garapkan untuk setiap seorang. Nama2 ini telah membawakan watak2 yang berbeza2 sehinggakan nama2 ini juga yang mencorakkan kehidupan. Memang benar, 'Manusia mati meninggalkan nama', nama yang akan terpahat d setiap sanubari yang telah kita kenali. Kenangan2, perbuatan2 dan tingkatan laku kita akan menjadi ingatan yang terus pada manusia2 yang mengenali hakikat nama2 baik dan burok perilaku manusia itu sendiri.


Untuk sebuah nama yang belom d ukirkan, hayatilah erti nama2 mulia yang selalu d sisi-Nya, kerna nama2 orang2 berimanlah yg akan membawa nama2 ini menuju ke pintu bertemu Sang Kekasih. Ya Ilahi Ameen....


SELAMAT HARI LAHIR BUAT NAMA MOHAMAD FARISH ISKANDAR, yg 3. Moga menghayati erti manusia itu d lahirkan dalam kebaikan. salamz


.


No comments:

Powered By Blogger