Sudut Kreatif

Friday, December 5, 2008

Suatu Kisah


Salamz sejahtera untuk yg d wajibkan menjawab salamz. Ungkapan dalam makna yg sangat baik untuk semangat dan berkat Sang Pencipta. Mendoakan seseorang dengan kalimat yg amat redzo. Bagai limpahan air yang mengalir masuk ke dalam sebuah takungan dan teruz melimpah ketakungan yang lain dan seteruznya. Airnya tenang dan biru, nyaman serta mengasyikkan untuk para pemberi selamat sejahtera pada para Hamba Allah.


Ketika Zulaikha berjumpa dengan Yusuff as putranya Ya`kub as d dalam gerigil besi, beliau terpegun lagi dengan ketampanan Utusan Allah tersebut. Kali ini Zulaikha datang dengan seribu penyesalan kerana perbuatan yang terlampau terhadap pemuda yang kacak ini d dalam qamar d raja. Dia memuji ketampanan Yusuf as dengan perasaan kagum dan terpegun dengan anugerah Allah pada Yusuf as. Dan ketika itu Yusuf as mengatakan ada seorang pemuda yang bernama Muhammad yang akan hadir yang wajahnya bagaikan bulan purnama d kelilingi cahaya rahmad dan nur2 Arasy mengelilingi beliau.


Zulaikha merasakan kebenaran kata2 Yusuf as, dan mengakui pernyataan Yusuf as. Dan Yusuf as bagaikan terhantuk bertanyakan bagaimana zulaikha boleh percaya akan kata2nya sedangkan dia tidak pernah melihat wajah Muhammad. Zulaikha mengatakan dari Nama Muhammad yg d ungkapkan itu hatinya sudah menjadi tenteram. dan ia mengakui kebenaran itu. Dengan ini Allah meredhoi akan zulaikha sehingga akhir hayat beliau.


Ungkapan2 syahdu pasti lahir dari hati2 yang menunggu sesuatu bicara. baik mahupon burok terpulang pada ilmu para hamba. Dengan demikian catatkan sedikit ungkapan baik untuk menjadi suatu munafaat pada dunia yang akan hadir demi untuk kebaikan orang lain.


sampaikan salamz buat AyahBonda. Dan Selamat AidilAdzha untuk pengorbanan sesuatu yang baik. Salawat!