Sudut Kreatif

Monday, August 11, 2008

Umpama Realiti dan Fantasi....

Hidup umpama Roda yg berpusing.. kadangkala kita d ataz dan kadang kala kita d bawah... inilah falsafah hidup aku pada suatu ketika dulu... ia adalah suatu peringatan untuk manusia agar dapart menerima segala ketentuan yg menduga dan cabaran2 yg perlu ada utk seseorang dan lama kelamaan falsafah ini hilang begitu sja dari kehidupanku atau mgkin sudah sebati dgn jiwaku.. aku pon tark mengerti... kerna setiap masalah2 atau problema2 yg menimpa aku tidark merasakan terlalu berat untuk d harungi.. dan aku menjadi tabah!
Seumpama Roda yg berputar.. ada rakanku yg menambahkan..mungkin untuk berlawak.. katanya ibarat roda d ataz dan d bawah ini kadangkala kita terpercik taik ayamk, aduyaiii.. busuk tark? hehe saper2 yg biasa terkena najiz pekart dan hijau..ini pasti mengetahui betapa busuknya.. taik ayam nih.. kadang2 raser cam nark sembelih pulark ayam yg telah melepazkan najiznya itu.. eeiiii.. hehe So, apa pendapart korang ttg pasang surutnya kehidupan ini? Aku teringartkan suatu Hadis.. dalam kitab bukhari dari isteri Nabi.. A`asyah beliau mendengar Nabi S.A.W.W bersabda Setiap muslimin dan muslimat atau org Islam yg d timpa malapetaka atau kecelakaan itu adalah sebuah pengampunan untuk dirinya..walaupon terkena duri.. mmm so apa yg kita nak khuatirkan kalau kita selalu mendapat susah, sakit, bencana , bala atau ujian2 dari Yg Esa? kerna jangan kamu sangkakan kamu seorg yg beriman sebelum kamu d datangi ujian2... mmm.. beskan kalau selalu2 demam baturk n sakit2 yg lain.. dosa terampon... alhmdulillah.. so bersyukur setiap apa yg d berikan Allah unturk para hambaNya kerna ia amart pemurah lagi Maha mengasihani.. ameeen..
Ish ish! Hari2 Topirk yg samer jew yg dapart aku uraikan..untuk luahan akuh nih.. naper yerk... tension gark kenaper aku tark boleh kuar dari kepompong diri ini. adakah pusat pemikiran serta jiwa aku kini mmg tengah kosentrete dgn benda2 nih semua... atau mmg akuh taktau pasai2 isu lain? ish ish.. tension tension... nark layan lagu japs lah!
"Sudah menjadi biasa.... hidupku sepi.... sejak kehilangan... dan semenjak itu.. tertutop hatiku....usah kau bertanya..bertanyakan ttg ... siapa d hatiku.. menjadi penghibur..kala ku sendiri....." ceewah!
Lagu ni da lamer betui ni.. lagu zaman2 kebangkitan Rock kapark 15 tawun dulu nih.. hehe lagu punca kumpulan Dayana. maser tew aku ingart makan rock tido rock p skolah rock n macam2 rock... rambut tark kisah panjang pendek.. tapi abju mesti hitam.. Rock.. maser tew aku kart peneng kott... sempart jugark la.. tempah suar bob cut.. kechik ataih besaq bawah.. untuk akuh p fun fair.. layan konsert May kart butterworth (bagan) atau Search n Ella kart Seberang jaya ekspo n WingS kart Pesta sg. Nibong.. fuuHH! line panaz maser tew beb! mater mesti kuyu.. kepala mesti rongga huhu.. ahakS!
Alhmdulillah.. kerna begitu banyak akuh d expose ngan bnyk golongan , mgkin pengalaman2 tersebut membuatkan aku ramai member.. tark kire maner golongan.. muder,tuer, kanak2 laki pompuan, geng rock,geng brozs, mat black, mat hippies, kaki stim, pak lebai, ustadz sampailah golongan businessman, pelajar2 or aper sajew friends yg datang akuh boleh masuk.. alhmdulillah.. bukan senang nark dapart semua tew.. kena layan beb! smpai maser akuh kechik2 dulu klo mak akuh sruh p kedai or panggil aku akuh boley pk dulu sekali dua.. tapi klo member aku panggil tark sempart abiz namer akuh diorg jerit akuh dah smpai... betapa besarnya kawan2 buat akuh! huhu... sampai merungurt mak aku.. maafkan "ceq" mak...
uih! da smpai mana akuh nih... hehe.. akuh raser skang nih akuh dah tau camner nark atasi masalah2 akuh kalau akuh berhadapan dengan masalah.. yg aku tau manusia d ciptakan unturk beribadah d samping tugaz2 yg lain.. kalau bab beribadah kita boleh kontrol yg lain2 InsyaAllah.. Letarkkan dunia ini d belakang kita.. ia akan teruz mengejar kita.. dan tiba waktu2 beibadah ia akan berdiri menunggu Tuannya dan ia akan sentiasa menjadi penolong yg baik kepada Tuannya.. dan jika kita meletarkkan dunia itu d hadapan.. pasti kita tidark akan dapart mengejar Reality Dunia itu yg sebenar.. kita pasti kelesuan sehinggalah kita d kuburkan d dalam perut dunia tersebut! pastikan dunia d belakang!
Moga bertemu d lain kalimah .ceewah..kalimah plark..hehe akuh sebenarnya bnyk kejew nih.. tapi arini raser cam nark menuliz lark.. so akuh pon layanlah.. hehe oo..pagi tadi akuh dengar berita dan bicara kart Radio favourite akuh radio 24 93.9 d samping IKIM.fm 91.5 yg mengatakan sorg pemuda.. d korea yg bermain permainan game depan komputer d cyber cafe selama 50 jam tanpa henti mati! uhuk! nih sindrom yg baguz nih untuk teknologi2 masakini ni.. selain dari dadah.. komputer pon dah boleh bagi org mati... hehe.. sebenarnya ini adalah penyebab kepada kematian.. kerna setiap kematian tew pasti bersebab.. aku pernah dengar suatu riwayat yg mengatakan malaikat maut yg tugaznya mencabut nyawa manusia menemui Allah Sang pencipta, dan ia meminta agar manusia tidark akan mencercanya kerna sememamngnya tugaznya yg sebgitu.. maka Allah telah berjanji pada izrael bahwa.. setiap kematian itu pasti ada penyebabnya dan secara tark langsung keluarga kepada si mati tidark akan menyalahkan Malaikat pencabut nyawa... ahaks! kelakarkan.. manusia2 yg tark dapart menerima yg kita suatu hari nanti akan mati dan d bangkitkan kembali selepaz kematian... Wallahualam wa ahkam!
REALITY DAN FANTASY - crossfire
Kita sering d batasi...
reality dan fantasy
saat cinta bersemi..
bersama berilusi...
d situlah kita.....
mengenal ertinya budi...
kaseh sayang insani
dan.. peribadi....
co/
pada detik yg ngeri...
yg tark pernah termimpi...
ku dibaluti sepi...
kenangan membara lagi..meracuni hati yang...
keterlanjuran...
baru kini ku akui..
kau masih milikku lagi
dan teruz bersemadi... hingga akhir nanti....
piZZ!!