Sudut Kreatif

Saturday, October 25, 2008

Faisal Tehrani

Apa sudah jadi? Blog faisal Tehrani telah d remove oleh pihak Blogger. Blog beliau adalah antara yang terpopular kerana ramai pengikut setia Blog ini. Camner yerk.. Hasil kerja sejak dari 2005 Faisal terbuang sia-sia. Pemenang anugerah sasterawan negara 2006 ni akan 'come back' dont' worry be happy."Buat web lain plak, pakai wordpress plak brader". Mesti ada sebab kenapa pihak Blogger 'meremove' kan blog beliau. kita nak tau sebabkan. Manalah tahu ada tata susila yang tidak tertib telah d langgar oleh pihak FT (Faisal Tehrani).Kadangkala dalam keasyikan berkarya kita tidak sedar akan menyinggung sesetengah pihak. Tapi apakah kesinggungan itu begitu penting dari luahan2 rasa anak2 malaysia yang begitu berbakat dan geniuz ini?. dari siapakah setiap kebaikan itu?

Cobaan dan dugaan ini amat berat bagi FT. Moga beliau tabah dalam setiap ujian-ujian yg telah d uji pada beliau. berpeganglah pada satu hadis Nabi saww." Jangan sangkakan kamu seorg yang beriman sebelum d datangi ujian-ujian." Kerna dada-dada yang telah d uji keimanannya sahajalah yang dapat menerima rahmad serta jalan-jalan yang telah d janjikan oleh-Nya. Urusan Allah ini amat sulit dan d persulitkan oleh Allah untuk para hamba merenung dan berfikir setiap anugerah dan kurniaan utk suatu nikmat yang kekal. Sebenar-benar nikmat.

Harapan kami dari sahabat-sahabatmu FT, jangan berputuz asa dan teruzkan perjuangan d dalam menyampaikan apa yang d ilhamkan oleh Allah untuk suatu kebaikan. Perjalanan menuju suatu makrifat ini adalah sesuatu yang bisa d pamerkan dgn ilmu2 yang berguna. Bukankah Rasul pernah bersabda," manusia mati meninggalkan 3 perkara, anak-anak yang soleh, sedeqah jariah dan juga ilmu yang bermunafaat." Yah! tinggalkan semua ini tiada yang lain sebaik ini untuk renungan semua umat Baginda saww. Dan sesungguhnya setiap perkara tidak kira baik atau burok itu pasti akan d balaz. Sesungguhnya janji Allah untuk semua para hamba. salamz sejahtera untuk semua.