Sudut Kreatif

Friday, May 17, 2013

ZONE TERAKHIR SEBELUM FAJAR

Assalammu'alaikum WBT.

Telah lama sy tak menulis di arena blog ni. Kesebokan yang teramat sangat. Tetapi Alhamdulillah, sebok yang diberikan oleh-Nya sebagai sebuah amanah dan ujian untuk sy telusuri. Ada yang berjaya ditewaskan dgn ujian2 ini dan ada juga yg sy tewas untuk menghadapinya. Biasalah, sy sebagai manusia biasa yg memilih untuk tidak menjadi manusia luar biasa seperti mana para manusia Ilahi di alam 'Azar dahulu. Dan sy masih berharap kepada DIA agar memindahkan sy suatu hari nanti dari dunia ini ke alam kekal yakni akhirat dengan sebuah keimanan yang tidak pudar. Ilahi ameen..

Benarlah sabda Rasulullah saww yg menyatakan bhw Islam ini bermula dengan terasing, dan akan berakhir dengan keterasingan. Dan berbahagialah para manusia yang beriman tersebut menjadi para jiwa yang dicintai oleh Allah dan Rasul-Nya. Hakikat dari perjuangan kita semua di muka dunia ini adalah untuk beribadah dan menyembah Allah dengan sebenar2nya. Dan sejak dari dahulukala lagi, Allah telah contohkan banyak kisah2 tentang hanya sedikit sahaja manusia yg benar2 mengikuti DIA yakni Allah di dunia ini.

Sehingga hari ini, apabila seorang Hujjatullah datang menyeru manusia agar kembali menyembah DIA, sudah pasti tentangan demi tentangan akan di hadapi. Begitulah cabaran para utusan Tuhan tidak kira ianya berjawatan Nabi atau Rasul, Imam atau Khalifah, pasti akan mendapat ujian yang getir. Ini adalah SIKAP para manusia yg lupa akan di mana asal - usul mereka.

Namun harus diingat, Allah adalah yang menguasai segala sesuatu, dan DIA memberi kita akal fikiran umtuk menentukan arah mana yang akan kita tuju. Dan ilmu2 yang bermunafaat yang diajarkan oleh para manusia Ilahi sebagai pedoman untuk kitalah yang akan membawa kita ke jalan Tuhan yang lurus tanpa sedikitpon menyekutukan DIA Yg Maha Esa.

Salam ke atasmu Wahai Al Mahdi yang dijanjikan, kenalkanlah diriku akan diri-Nya dan sudah pasti aku bersedia untuk menghembuskan nafas yang terakhirku dengan kalimah syahid.